۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی

امسال میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی ۵۱ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۹۳۳

رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی

 

به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در فروردین ماه سال جاری حدود چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع کالا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مشابه پارسال رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. 

ابوطالب گرایلو با اشاره به جایگاه بندر امام خمینی به عنوان بزرگترین تجاری کشور در تأمین کالای اساسی کشور با اتکاء به تجهیزات پیشرفته و انبار‌های سرپوشیده دارای گنجایش مناسب افزود: در فروردین ماه امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۸ هزار تن انواع کالای اساسی در این مجتمع تجاری تخلیه شد که ۸۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. 

وی اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ۷۸۰ هزار و ۷۹۵ تُن مواد معدنی و شیمیایی در این منطقه ویژه اقتصادی تخلیه و بارگیری شده است که رشد ۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به استقبال صاحبان کالا و بازرگانان از مزیت‌های اقتصادی این منطقه ویژه اقتصادی بندری به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌ها و روساخت‌های مساعد در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا، ادامه داد: تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی نیز در فروردین ماه سال جاری با ۶۲.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود دو میلیون تُن رسید. 

گرایلو در خصوص رویه گمرکی کابوتاژ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی طی فروردین ماه سال جاری از رشد ۵۰ درصدی این رویه گمرکی به میزان ۲۸۸ هزار و ۸۴۱ تن خبر داد. 

وی با اشاره به فعالیت پایانه کانتینری با ظرفیت ۶۰۰ هزار TEU به منظور ارائه خدمات تخلیه و بارگیری استاندارد و مطلوب به صاحبان کالا و بازرگانان خاطرنشان کرد: این پایانه اختصاصی در فروردین ماه سال جاری با تخلیه و بارگیری بیش از ۶، ۱۰۰ TEU، از ۵۴ درصد رشد نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

وی حجم واردات را در بازه زمانی یاد شده بیش از یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن و حجم صادرات کالا را در همین مدت بیش از دو میلیون تن عنوان کرد که به ترتیب حاکی از رشد ۶۱ و ۲۹ درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته است. 

در سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷.۵ میلیون تن انواع کالا از رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ برخوردار بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار