روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

افزایش چشمگیر اسکله‌ها و شناور‌های تفریحی در کشور/ توسعه زیرساخت‌های توریسم دریایی همسو با اهداف اقتصاد دریا محور

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: مأموریت‌ها و برنامه‌های خاصی مرتبط با بخش گردشگری دریایی  از جمله تسهیل و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تدوین طرح جامع توسعه دریامحور، تأمین و ارتقاء سرمایه انسانی و حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۸۷۸۵

افزایش چشمگیر اسکله‌ها و شناور‌های تفریحی در کشور/ توسعه زیرساخت‌های توریسم دریایی همسو با اهداف اقتصاد دریا محور

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های کلانی در سطح ملی و استانی جهت پیشبرد اهداف تعیین شده به سمت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری صورت گرفته است.

مدیر کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت: از جمله مهمترین این زیرساختها، برنامه ریزی جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب توریسم ساحلی و دریایی بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد اسکله‌های تفریحی در شهرستان‌های ساحلی، افزایش تعداد شناور‌های تفریحی استاندارد در منطقه، ایجاد کمپ‌های ساحلی، هتل‌های ساحلی و دریایی، افزایش کلوپ‌های ورزشی دریایی و نیز افزایش ارتباطات فرهنگی و توریستی با سایر کشور‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

تجری تصریح کرد: در راستای توسعه دریامحور با محوریت اقتصاد دریا و اهمیت راهبردی توسه مبتنی بر ظرفیت‌های سواحل، دریا‌ها و جزایر، مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را در تاریخ ۱۴۰۲.۸.۱۶ ذیل ۹ بند ابلاغ کردند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: با توجه به بند‌های ۶، ۴، ۳ و ۹ سیاست‌های یاد شده، مأموریت‌ها و برنامه‌های خاصی مرتبط با بخش گردشگری دریایی  ازجمله تسهیل و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تدوین طرح جامع توسعه دریامحور، تأمین و ارتقاء سرمایه انسانی و حمایت از سرمایه گذاران بومی و محل درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، پس از تصویب نهایی چارچوب اجرایی سازی سیاست‌های کلی دریا محور موضوع در کارگروه‌های تعیین شده مورد بررسی و پیگیری خواهد شد.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: همچنین براساس آیین نامه اجرایی بند ۲ و ۳ شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها و نیز کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در اولویت قرار دهند و از این ظرفیت قانونی نیز بهره گرفته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار