۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

تردد دریایی ۶ میلیون مسافر نوروزی بدون سانحه

سخنگوی سفر‌های نوروزی سازمان بنادر با بیان اینکه تا امروز، چهاردهم فروردین ماه، بیش از ۶ میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده، گفت: در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیرو‌های فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز تردد‌ها رخ نداد.
کد خبر: ۹۸۶۵۷

تردد دریایی ۶ میلیون مسافر نوروزی بدون سانحه


به گزارش مانا، الله‌مراد عفیفی‌پور، سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره میزان تردد و سفرهای دریایی در ایام نوروز 1403 اظهار داشت: تا امروز، چهاردهم فروردین ماه، بیش از 6 میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده و همچنین در همین مدت 647 هزار خودرو جابه‌جا شده‌است.

وی ادامه داد: عمده این جابه جایی یعنی حدود 80 الی 90 درصد آن، بین جزایر استان هرمزگان انجام شده است.

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این مدت هیچ سانحه دریایی برای مسافران رخ نداد، گفت: در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد البته مواردی محدود سانحه دریایی در مناطق غیر ایمن و غیر مجاز رخ داد که علمیات امداد و نجات سریعا در آن مناطق هم انجام شد.

عفیفی‌پور افزود: مکرراً و از طرق متعدد و مختلف درباره پرهیز از تردد از مبادی و نقاط غیرمجاز به مسافران توصیه و هشدار دادیم اما عده‌ای سودجو از ناآگاهی برخی از مسافران سوء استفاده کردند. البته این موارد هم به ندرت در سواحل دیده شد.

وی درباره توقف ترددهای گردشگری و جابه جایی مسافران بین جزایر به دلیل شرایط جو نامساعد اظهار داشت: از ششم فروردین ماه تا دهم فروردین ماه شرایط جوی نامساعد باعث شد تا ترددها متوقف شود اما برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و برای رفاه حال مسافران در ساعاتی که دریا آرام بود و مواج نبود ترددها را انجام دادیم.

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه با وجود توقف‌های تردد به دلیل شرایط جوی نامساعد و استقبال گسترده مردم از سفرهای دریایی، با ترافیک آزار دهنده برای ترددها مواجه نبودیم، گفت: هرچند معطلی‌هایی برای مسافران در ترددها پیش آمد اما ترافیک آزاردهنده نبود.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار