۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

تعداد مسافرت‌های دریایی در هرمزگان به مرز چهار میلیون نفر رسید

دبیر طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: بیش از سه میلیون و ۹۹۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند‌ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه جاری در استان جابه‌جا شدند.
کد خبر: ۹۸۶۵۶

تعداد مسافرت‌های دریایی در هرمزگان به مرز چهار میلیون نفر رسید

به گزارش مانا، "اسماعیل مکی‌زاده" روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه اظهارداشت: سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۸۹ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح‌ تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه میلیون و ۳۸۱هزارو ۶۷۵ مسافر و ۶۱۳ هزارو ۱۴ نفر گردشگر بودند.

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: از این تعداد مسافر ۳۵هزار و ۴۰۴ مسافر از طریق بندر آفتاب و ۲۹۴هزار و ۱۵۹ مسافر از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر قشم و هرمز رفت‌ و آمد کردند. 

به گفته مکی‌زاده؛ از مجموع مسافرانی که در این بازه زمانی از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند، ۱۴۹هزارو ۸۷۸ نفر آنها بین بنادر پهل، لافت و جزیره قشم جابه‌جا شدند. 

به گفته وی؛ این تعداد مسافر و گردشگر به وسیله ۸۹ هزار و ۳۲۰ شناور مسافری و گردشگری در مسیرهای دریایی استان هرمزگان رفت‌وآمد کرده‌اند.

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: در این مدت نیز ۶۳۳ هزار و ۲۰۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ‌کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

مکی‌زاده، آمار تردد مسافران از اسکله شهید ذاکری قشم را بیش از ۲۶۹ هزار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه جاری نیز ۹۰ هزار و ۱۳ مسافر و هشت هزار و ۴۴۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری استان جابه‌جا و از مناطق تفریحی و گردشگری آن بازدید کردند.

"طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است".

ارسال نظرات
آخرین اخبار