۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸

صدور مجوز فعالیت ۱۲ لنج و ۱۳۷ قایق برای گردشگری دریایی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تداوم فعالیت طرح‌های گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در این راستا مجوز فعالیت ۱۲ موتورلنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای طرح گردشگری دریایی صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۶۳۲

صدور مجوز فعالیت ۱۲ لنج و ۱۳۷ قایق برای گردشگری دریایی در  بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید از پایانه مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل استان اظهار داشت: در این راستا بر‌اساس بررسی‌های انجام شده اسکله‌های تفریحی در سواحل تقویت شده است.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز فعالیت ۱۵۹ موتور لنج سنتی و قایق تفریحی برای گردشگری دریایی در سواحل استان افزود: برای ایام نوروز تاکنون مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به فعالیت ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأئیدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای آرم شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات، جعبه کمک‌های اولیه است و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو تصریح کرد: گردشگران در دریافت خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قایق‌های غیرمجاز فاقد پوشش بیمه‌ای هستند تأکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

وی استفاده از جلیقه نجات هنگام استفاده از قایق و لنج‌های گردشگری دریایی را الزامی دانست و تصریح کرد: گردشگران در هنگام استفاده از شناور‌ها در گردشگری دریایی باید از جلیقه نجات استفاده کنند و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت، مخاطرات آن را متذکر شوند.

شکیبی‌نسب اضافه کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولین بدون شک سفری خاطره‌انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار