۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

اعلام هشدار دریایی سطح زرد در سواحل خلیج فارس استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس خبر داد و گفت: در این راستا با افزایش ارتفاع موج دریا هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان صادر شد.
کد خبر: ۹۸۶۱۲

اعلام هشدار دریایی سطح زرد در سواحل خلیج فارس استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: تا اواخر هفته جاری با افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر مواج است.

وی با اشاره به اعلام صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر خاطرنشان کرد: افزایش سرعت وزش باد تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و متلاطم شدن خلیج فارس از جمله مخاطرات آن است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ارتفاع موج دریا تا بیش از ۲ متر در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل و فراساحل استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در این شرایط جوی باید از تردد دریایی با شناور سبک گردشگری و تفریحی از جمله قایق پرهیز شود.

شکوهی‌پور اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس و خطر غرق شدن را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و افزود: باید در این شرایط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر وضعیت کنونی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر دانست و تصریح کرد: تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج فارس در استان بوشهر تا بیش از ۲ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار