۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس تا دوم فروردین به بیش از ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۵۹۴

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر


فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به مواج شدن خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان از روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند تا پنجشنبه دوم فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس با افزایش سرعت وزش باد مواج و متلاطم می‌شود گفت: سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر در ساعت در نوار ساحلی استان و بر روی خلیج فارس افزایش می‌یابد و ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت به سبب وزش شدید باد خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

شکوهی پور اضافه کرد: در هشدار دریایی سطح نارنجی احتمال خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه قایق، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدگی شناگران، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناور‌های سبک در خلیج فارس گفت: توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک و قایق صیادی و تفریحی طی مدت یادشده در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر اجتناب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار