۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

خلیج فارس در نوار ساحلی بوشهر برای تردد دریایی مواج و متلاطم شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر نامساعد و مواج شد، دریانوردان از تردد دریایی غیرضروری اجتناب کنند.
کد خبر: ۹۸۵۴۷

خلیج فارس در نوار ساحلی بوشهر برای تردد دریایی مواج و متلاطم شد

مصطفی حاجی رضایی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه تا روز سه شنبه ۲۲ اسفند خلیج فارس مواج و متلاطم است اظهار داشت: امروز و فردا سرعت وزش باد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طی امروز جهت وزش باد جنوب شرقی و منطقۀ اثر شرایط نامساعد دریایی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی و فراساحل شمالی بوشهر و فردا سه شنبه جهت وزش باید شمال غربی و منطقه اثر آن سواحل و فراساحل استان است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنج تصریح کرد: در مدت یاد شده نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن شناور‌ها و به ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین و همچنین خطر غرق شناگران هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

حاجی رضایی افزود: دریانوردان در صورت مواجه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها سبک از جمله قایق تفریحی و صیادی از اسکله‌های استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا تا حدود ۲.۵ متر در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار