۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

خطرات استفاده طولانی‌مدت دریانوردان از دستگاه‌های دیجیتالی

باشگاه P&I انگلستان بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده اعلام کرد استفاده طولانی‌مدت از دستگاه‌های دیجیتالی مانند تلفن همراه هوشمند در کشتی سلامت جسمی و روانی دریانوردان را تهدید می‌کند. در واقع آنچه در دنیای مجازی می‌گذرد مانند سمی وارد بدن آنان می‌شود که به گفته کارشناسان حتماً باید در طول روز و شب با ایجاد وقفه سم‌زدایی شود.
کد خبر: ۹۸۵۳۸

خطرات استفاده طولانی‌مدت دریانوردان از دستگاه‌های دیجیتالی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety4sea؛ استفاده از دستگاه دیجیتالی در کشتی به طور مستمر در تمامی ساعات البته به غیر از زمان کاری مانند تلویزیون، تلفن هوشمند، رایانه و تبلت و سایت‌های اینترنتی باعث اختلال در تصمیم گیری دریانوردان و ناسازگاری با محیط می‌شود.

بر‌اساس این گزارش این باشگاه پس از بررسی‌هایی که توسط کارشناسان انجام شده اعلام کرد دریانوردان نباید تمام مدت کاری و زندگی در محیط کشتی با کنار گذاشتن انواع تفریحات سالم، صرفاً همه اوقاف خود را وقف گردش در محیط مجازی کنند و  طی شبانه روز حتماً باید وقفه در استفاده از فنّاوری دیجیتالی ایجاد شود که آن  هم سم زدایی قلمداد می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: با استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال تعادل بین کار و زندگی به هم خورده و بهبود سلامت روان تهدید می‌شود؛ همچنین فرد منزوی شده و ارتباطات اجتماعی دریانوردان با یکدیگر به مراتب کمتر می‌شود. در صورتیکه دریانوردان بیش از حد از فنّاوری دیجیتالی به ویژه در ساعات غیر‌کاری استفاده کنند به استرس بیش از حد و پایین آمدن سطح هوشیاری منجر می‌شود؛ پس پیشنهاد می‌شود در هر یک ساعت استفاده از فنّاوری دیجیتالی حداقل یک مکث ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای ایجاد شود. ضمن اینکه شب‌ها سعی کنند خواب و استراحت را فدای استفاده از انواع فنّاوری دیجیتالی به خصوص تلفن همراه هوشمند نکنند.  

کارشناسان باشگاه P&I انگلستان پیشنهاد می‌کنند در بازه‌های زمانی خاصی طی روز و حتی شب قبل از خواب از به کار بردن فنّاوری دیجیتالی خودداری شود و سعی کنند بدون تبلت و تلویزیون آرامش داشته باشند و در صورتی‌که مجبور به استفاده بیشتر از فنّاوری دیجیتالی هستند سعی کنند نسبت به استفاده از آن‌ها برنامه ریزی کرده و مرزی بین زندگی کاری و دیجیتالی ایجاد کنند.

در پایان این گزارش آمده است کارشناسان پیشنهاد می‌کنند دریانوردان از چک کردن گوشی به طور دائم و هر لحظه و ساعت خودداری کرده و در زمان استراحت هنگام صرف ناهار و شام به هیچ عنوان از دستگاه هوشمند استفاده نکنند و حداقل یک روز تعطیل در هفته خود را از رسانه‌های اجتماعی  دور نگه دارند تا اثر بخشی فرآیند سم زدایی بیشتر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار