۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

خارج سازی دو فروند مغروقه در سواحل و آب‌های بندرعباس

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو فروند مغروقه در ساحل سورو و مسیر دریایی بندر شهید حقانی و شهید ذاکری قشم خارج‌سازی شد.
کد خبر: ۹۸۵۳۳

خارج سازی دو فروند مغروقه در سواحل و آب‌های بندرعباس

 به گزارش مانا، "مهدی بروغنی"  افزود: در راستای ایمن‌سازی آبراه‌های حاکمیتی استان، دو فروند مغروقه پرخطر در مسیر تردد دریایی در ساحل سورو و مسیر دریایی بندر شهید حقانی و شهید ذاکری قشم جمع‌آوری شد. 

وی ادامه داد: دو فروند مغروقه یادشده شامل یک فروند مغروقه بارج خن‌دار در ساحل سورو و یک فروند مغروقه باری در مسیر دریایی بندر شهید حقانی و شهید ذاکری قشم خارج‌سازی و به بندر شهید رجایی انتقال یافت. 

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در پاکسازی آبره‌ها و ایمن‌سازی مسیردریایی به منظور تردد شناورهای تجاری، صیادی و مسافری با استفاده از توانمندی نیروهای متخصص انجام شد.

بروغنی با بیان  اینکه امسال پنج فروند مغروقه پرخطر از مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج شده است، گفت: وجود شناورهای مغروق واقع در مسیرهای پرتردد دریایی خطر برخورد سایر شناورها را افزایش داده و احتمال غرق شدن یا آسیب دیدن شناورهای درحال تردد در آن مسیرها وجود خواهد داشت. 

گفتنی است؛ پاک‌سازی مغروقه‌های واقع در مسیر تردد دریایی از مهم‌ترین اقدامات ایمن‌سازی آبراه‌های حاکمیتی کشور بوده و موجب جلوگیری از برخورد سایر شناورها به مغروقه و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار