هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

محموله سرگردان سوخت قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده مرزبانی دریابانی خوزستان از کشف و هدایت محموله سرگردان و شناور سوخت قاچاق در ساحل اروندرود توسط مأموران دریابانی آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۶۷

 

محموله سرگردان سوخت قاچاق به مقصد نرسید

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این محموله شناور ۲۰ هزار لیتری که در یک مشک برزنتی نگهداری می‌شد و به سمت آب‌های شمال غرب خلیج فارس در حرکت بود متوقف و به سواحل اروندرود هدایت شد.
وی گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله سوخت قاچاق را در زمان جزر رودخانه اروندرود به سمت آب‌های شمال غرب خلیج فارس هدایت و به دلالان سوخت بفروشند، ولی با هوشیاری و ورود مأموران دریابانی در این هدف ناکام ماندند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه قاچاقچیان سوخت مدت‌ها است از این روش غیرقانونی برای خروج غیرمجاز این سرمایه ملی استفاده می‌کنند افزود: مأموران دریابانی با اشراف اطلاعاتی وبهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی، از قاچاق سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس جلوگیری می‌کنند.
سردار پاکباز افزود: محموله سوخت پس از تنظیم صورتجلسه، تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.
در سال جاری بیش از ۲.۵ میلیون لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق در مناطق ساحلی، آبراهی و  آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
براساس آمار رسمی امسال ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جنوبی کشور توسط مأموران دریابانی کشف و ضبط شده است.
اختلاف قیمت سوخت یارانه‌ای با فوب خلیج فارس، پرسود بودن این تجارت ناسالم و طولانی بودن نوار ساحلی سبب رونق پدیده قاچاق سوخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار