۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

بندر بوشهر تاکنون هیچگونه دموراژی برای شناور‌ها نداشته است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بندر بوشهر تاکنون هیچگونه دموراژی برای شناور‌ها نداشته است گفت: با وجود حضور کشتی‌های یخچالی و فعالیت بندر بوشهر به عنوان قطب واردات میوه کشور، کشتی‌ها در بازه زمانی بسیار خوبی تخلیه و راهی بندر مبدأ می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۳۶۰

بندر بوشهر تاکنون هیچگونه دموراژی برای شناور‌ها نداشته است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در همایش مسئولان عملیات دریایی بنادر کشور اظهار کرد: بخش عملیات دریایی یکی از اداره‌های بسیار کلیدی، مهم و حساس در بنادر کشور است چراکه در بحث ارزیابی بنادر شاخص های زمانی تخلیه و بارگیری کشتی‌ها یکی از شاخص های مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بخش عمده از فعالیت های شاخص زمانی کشتی‌ها در حوزه عملیات دریایی است که به نوعی حساس‌ترین بخش آن پهلودهی، جداسازی و عملیات راهنمایی کشتی‌ها است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با عدد و ارقام بروز و ظهور پیدا می‌کند که پشت این آمار عملکرد حاصل تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه وجود ارتباطی مؤثر و هماهنگی بیشتر بین بخش‌های دریایی و بندری می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای ذی‌نفعان داشته و همچنین تأثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌ها و مدیریت زمان حضور کشتی‌ها در بنادر دارد.

شکیبی نسب افزود: در بندر بوشهر تاکنون هیچگونه دموراژی برای شناورها نداشتیم و با وجود حضور کشتی‌های یخچالی و فعالیت بندر بوشهر به عنوان قطب واردات میوه کشور، کشتی‌ها در بازه زمانی بسیار خوبی تخلیه و راهی بندر مبدا می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در این زمینه برگزاری همایش دو روزه روسای عملیات دریایی و مسئولین دریایی بنادر کشور در بندر بوشهر فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و اطلاعات بین بنادر است و می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات باشد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در خصوص همایش ها سه شاخص مورد توجه است که در بخش شناسایی چالش‌ها برای همایش رئوسای عملیات دریایی و مسئولین دریایی بنادر کشور در بوشهر چالش ها بخوبی مورد شناسایی قرار گرفته است.

مصطفی حاجی رضایی افزود: به بحث گذاشتن و پیدا کردن راهکارها از دیگر رویکردهای همایش است که امید است با حضور نیروهایی توانمند و برجسته دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شود.

وی اظهار کرد: در موضوع سامانه جامع خدمات دریایی و ورود و خروج شناورها، برای بارگذاری مدارک، کنترل مدارک و همچنین همگام سازی بنادر نیاز به یک سری اصلاحات وجود دارد که باید توجه لازم به این بخش انجام شود.

حاجی رضایی تاکید کرد: یکپارچه سازی فرایند ورود و خروج شناورها در بنادر از دیگر مواردی است که باید در همایش رؤسای عملیات دریایی و مسئولین دریایی بنادر کشور تمرکز ویژه‌ای بر آن معطوف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار