روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

صادرات ۲۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال افزون بر ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۸۲۸۹

صادرات ۲۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  علی سلیمانی در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر کارشناسان امور گمرکی از افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال در بخش صادرات، افزون بر ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

سلیمانی به آمار واردات گمرکات استان طی ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و گفت: در بخش واردات در ۱۰ ماهه سال جاری افزون بر ۵۴۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودرو‌های سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع لاستیک، موز، انواع بلندگو، الکتروموتور و جرثقیل مستعمل بوده است.

به گفته ناظر گمرکات استان بوشهر بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات است مربوط به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، کانادا و ویتنام است.

سلیمانی اضافه کرد: همچنین تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت خارجی ثبت شده طی مدت یاد شده ۳۱۱ فقره بوده است که نسبت مدت یاد شده سال گذشته به لحاظ وزنی ۴۵ درصد افزایش داشته است که نشان از پویایی در این رویه دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه کالا‌های مهلت منقضی شده، متروکه رسوبی و قاچاق، تمامی این قبیل کالا‌ها از طرف گمرکات استان تعیین تکلیف شده است و هیچ گونه کالای تعیین تکلیف نشده در گمرکات استان موجود نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار