۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

مشکل بیمه صیادان و ملوانان برطرف می‌شود

نماینده مردم بوشهر، بندر دیلم و گناوه در مجلس گفت: مشکل بیمه صیادان و ملوانان برطرف می‌شود و این مهم برای صیادان و ملوانان حوزه انتخابیه و دیگر شهر‌های ساحلی مسرت بخش است.
کد خبر: ۹۸۲۶۳

مشکل بیمه صیادان و ملوانان برطرف می‌شود

به گزارش مانا، عبدالکریم جمیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای ملوانان و صیادان گفت:  ملوانان و صیادان براساس مدتی که به دریا می‌رفتند با پرداخت حق بیمه ۷ درصدی یک یا چند ماه در سال از بیمه برخوردار می‌شدند. از این رو به رغم چند دهه فعالیت سخت و طاقت فرسا عملاً از بیمه درمانی و همینطور سنوات و بازنشستگی محروم بودند.

وی افزود: تمام تلاش ما در مجلس این بود که صیادان و ملوانان فعال بر روی شناور‌های صیادی و سنتی حمل بار، در طول سال از امکانات و خدمات بیمه برخوردار باشند و با سنوات کامل بازنشسته شوند.

عبدالکریم جمیری بیان داشت: از این رو در سال گذشته و در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲، این پیشنهاد در بودجه با حمایت دکتر قالیباف و اکثریت قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید و یک گره کور و یک خواسته برحقی که سه دهه بر زمین مانده بود به سرانجام رسید.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مجلس برای احقاق حقوق ملوانان و صیادان اظهار داشت: متاسفانه دولت در تأمین منابع مالی خوب عمل نکرد و سازمان تامین اجتماعی بنا به دلایل غیرقابل قبول در اجرای این مصوبه کوتاهی کرد. همچنین موضوعی که باید با تامین منابع پایدار در بودجه سال آینده دیده می‌شد، دولت آن‌را از بودجه حذف کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ دولت با جدیت منابع مصوب را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بگذارد تا بتواند از حق ملوانان و صیادان که بعد طی سال‌ها فعالیت طاقت‌فرسا، غالباً دچار ازکارافتادگی میشوند حراست نماید.

جمیری بیان داشت: دولت باید از پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس برای قرار گرفتن شغل ملوانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور نیز حمایت کند، تا این عزیزان سخت‌کوش با خاطری آسوده و با حفظ کرامت سنوات کاری خود را طی کنند و مشابه سایر مشاغل هم رده، پس از طی دوران فعالیت وارد دوره بازنشستگی شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار