۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ۲ هزار تن رسید/ رشد ۶۳ درصدی صید ماهی سفید

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به کاهش ۵ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید تا کنون گفت: بر اساس آمار اخذ شده از تعاونی‌های صید پره در سه استان شمالی کشور، صید این گونه ماهیان به دو هزار و ۹۵ تن رسیده است.
کد خبر: ۹۸۲۳۳

صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ۲ هزار تن رسید/ رشد ۶۳ درصدی صید ماهی سفید

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آمار اخذ شده از تعاونی‌های صید پره در سه استان شمالی کشور، صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید  به دو هزار و ۹۵ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: از این میزان صید هزار و ۱۴۶ تُن به صیادان مازندرانی، ۸۶۶ تُن به صیادان گیلانی و ۸۲ تُن به صیادان استان گلستان اختصاص داشته است.

وی اذعان داشت: بر‌اساس این آمار هزار و ۳۲ تُن به صید گونه سفید اختصاص داشته است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶۳ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: همچنین ۸۳۷ تُن به صید گونه کفال اختصاص داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۲ درصدی داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی صید کپور ماهیان نیز بیان داشت: صید این گونه ماهیان امسال در مجموع آب‌های سه استان شمالی کشور ۱۸۹ تُن گزارش شده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، متوسط صید در هر پره کشی را ۹۰ تُن و سرانه صید هر شرکت را ۱۸ تُن اعلام کرد.

گفتنی است، صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط تعاونی‌های پره استان‌های گلستان، مازندران و گیلان هر ساله به مدت حدود شش ماه انجام می‌شود که معمولاًّ پس از ارزیابی گزارش‌های گشت‌های تحقیقاتی و بررسی وضعیت ذخایر از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار