۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافری سبز به حرکت در آمد

جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافربری متعلق به شرکت رویال کاراییب با عنوان نماد دریاها طی مراسمی در آبهای بندر میامی به حرکت در آمد.
کد خبر: ۹۸۲۳۰

جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافری سبز به حرکت در آمد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ این کشتی با هزینه ۱.۸ میلیارد دلار ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۷۶۰۰ مسافر و ۲۳۵۰ خدمه  را دارد.

بر‌اساس این گزارش شیوه طراحی این کشتی به گونه‌ای می‌باشد که تا کنون در کشتی‌های مسافری رایج نبوده، ضمن اینکه  یکی از این سوخت‌های سبز این کشتی پیل سوختی و دیگری گاز LNG است.

کشتی Icon of the Seas دارای موتور‌های چهار زمانه و با جدیدترین فنّاوری‌ها است که با سازه‌های شیشه‌ای و فولادی در فنلاند  ساخته شده است و بزرگترین آسانسور دریایی را در خود دارد. کشتی ۷۶۰۰ مسافر و ۲۳۵۰ خدمه و ۲۰ عرشه دارد.

«جیسون لیبرتی»، رئیس و مدیر‌عامل شرکت Royal Caribbean Group درباره این کشتی گفت که نماد دریا‌ها نقطه اوج ۵۰ سال رویاپردازی و نوآوری و توجه به زندگی دریایی ما است بهترین تجریبات توسط متخصصان برای ساخت کشتی به کار رفته است و اولین سفر خود را از بندر میامی آمریکا آغاز کرد.  

کشتی با جدیدترین امکانات پارک مصنوعی، زمین بازی، سالن غذاخوری است. بلیط‌های این کشتی با قیمت بسیار بالایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد به گونه‌ای که بلیط‌های این کشتی برای هر نفر بین ۱۷۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار با توجه به امکاناتی که انتخاب می‌کنند در نوسان است.  

سیستم روغن کاری این کشتی از طریق هوا صورت می‌گیرد و یک سیستم بازیابی، گرمای هدر رفته موتور را دوباره به انرژی سوخت برمی‌گرداند.  

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کشتی به عنوان یک الگو برای کشتی‌های گردشگری در آینده ساخته شد‌ه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار