۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

افتتاح تصفیه‌خانه شهری آبادان همزمان با ایام دهه فجر

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از افتتاح تصفیه خانه آبادان با ظرفیت روزانه  ۷۵ هزار مترمکعب همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این تصفیه خانه شاهد کاهش چشمگیر آلودگی‌های ورودی به خلیج فارس خواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۲۲۸

افتتاح تصفیه‌خانه شهری آبادان همزمان با ایام دهه فجر

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ضرورت ساخت تصفیه خانه فاضلاب‌های شهری و صنعتی در نوار ساحلی  شمالی و جنوبی کشور، یکی از مهمترین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست را پیگیری ساخت تصفیه خانه‌های ساحلی عنوان کرد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان کرد: متولی ساخت تصفیه خانه‌ها وزارت نیرو است، اما به دلیل کمبود اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه‌ها، شاهد پیشرفت عملیاتی بسیار کندی هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان حفاظت محیط زیست و تأمین اعتبارات ساخت تصفیه خانه‌ها از سایر محل‌های اعتباری، به زودی شاهد افتتاح تصفیه خانه آبادان خواهیم بود.

صدیقی با اشاره به اینکه طی آخرین بازدید صورت گرفته از این پروژه، عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آبادان با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی همراه بود، تصریح کرد: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این تصفیه‌خانه همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت تصفیه‌خانه آبادان در کاهش چشمگیر آلودگی‌های ورودی به خلیج فارس گفت: در حال حاضر فاضلاب شهر آبادان به طور مستقیم به اروند رود ریخته می‌شود و در نهایت با ورود به کارون وارد خلیج فارس می‌شود.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: با بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری آبادان، بخش زیادی از آلودگی‌های دریایی در منطقه آبادان از بین خواهد رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار