۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

فعال سازی میز ملی گردشگری دریایی در استان‌های ساحلی

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی  و تالابی کشور از استقرار و فعال سازی میز‌های ملی گردشگری دریایی استان‌های ساحلی کشور با صدور احکام اعضای استانی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۵۰

فعال سازی میز ملی گردشگری دریایی در استان‌های ساحلی

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به شکل‌گیری میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور از استقرار و فعال سازی میزهای ملی گردشگری دریایی در استان های ساحلی کشور خبر داد.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی  و تالابی کشور، گفت: نخستین میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی استانی کشور در استان هرمزگان فعال سازی شده است و در سایر استان های ساحلی به ترتیب در حال فعال سازی است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین صدور احکام اعضای استانی و مشارکت میزهای استانی در پیشران انسجام سازمانی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در استان ها در حال انجام است.

وی با اشاره به پویایی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور جهت توسعه هر چه بیشتر گردشگری آبی در شمال و جنوب کشور بیان داشت: جلسات این میز به طور مستمر با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، تلاش برای اجرایی شدن تصمیمات اخذ شده توسط اعضا را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به فعالیت های در حال انجام در این میز ملی، انتظار می رود به زودی شاهد دستاوردهای مثبت در زمینه توریسم دریایی باشیم.

وی در ادامه از فعال سازی شش کارگروه تخصصی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت ورود به جزییات گردشگری آبی جهت بهره گیری هر‌چه تمام‌تر از ظرفیت‌های موجود در کشور این کارگروه‌ها تعریف شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه عنوان کرد: در راستای تعریف این شش کارگروه، گردشگری آبی در قالب دریا، تالاب، ساحل، رودخانه و سازه‌های آبی سدها و چشمه‌ها دیده شده است.

شیرخانی اظهار داشت: بر این اساس کارگروه های مذکور شامل کارگروه رودخانه‌ها و پارک آبخیزها، کارگروه گردشگری در سازه ها و سدها، کارگروه گردشگری ورزشی در پهنه های آبی‌، باستان شناسی دریایی و میراث فرهنگی زیرآب  و نیز کارگروه گردشگری دسترس پذیر در پهنه های آبی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار