روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

ورود هزاران گردشگر به شهر‌های آبادان و خرمشهر

با بهاری شدن هوا در مناطق جنوبی کشور ، هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور در چند روز اخیر برای تفریح و خرید وارد شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.
کد خبر: ۹۸۰۶۰

ورود هزاران گردشگر به شهر‌های آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا، گردشگران عموماً از شهر‌های سردسیر کشور به منظور تفریح، بازدید از نوار جذاب ساحلی، گردشگری دریایی، خرید کالا‌های ته لنجی و بازدید از آثار به جای مانده از هشت سال دفاع مقدس وارد شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان شدند.
گردشگران عموماً با خودرو‌های شخصی و هواپیما وارد شهر‌های جنوبی و ساحلی خوزستان می‌شوند.
بیشتر تخت‌های هتل‌ها و مهمانپذیر‌های شهر‌های آبادان و خرمشهر اشغال شده است.
قایق‌های گردشگری در رودخانه‌های کارون و بهمنشیر نیز برای خدمت‌رسانی به گردشگردان فعال شدند و موزه دفاع مقدس خرمشهر بر روی گردشگران باز شد.
یادمان شهدای شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر نیز میزبان هزاران نفر از کاروان‌های راهیان نور شده است.
خیابان امام خمینی معروف به  بازار ته لنجی آبادان و بازار کنزالمال خرمشهر  نیز مملو از گردشگران و مسافران است که برای خرید به نقاط هجوم آورده‌اند.
فرماندار آبادان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و هموطنانی که از سراسر کشور وارد شهر‌های آبادان و خرمشهر شده اند فراهم شده است.
احسان عباس پور افزود: هماهنگی‌های لازم با مدیران هتل‌ها، پایانه‌های مسافری، فرودگاه آبادان، غذاخوری‌ها، بازار ته لنجی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران انجام شده است.
مسعود خواست خدایی فرماندار خرمشهر نیز به خبرنگار مانا گفت: امکانات لازم برای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران در خرمشهر فراهم شده است.
وی گفت: مراکز تفریحی و دیدنی خرمشهر نیز برای بازدید واستفاده گردشگران به صورت شبانه روزی فعال هستند.
خواست خدایی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی در خرمشهر در روز‌های آینده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم بین بخشی برای خدمت رسانی بهتر و باکیفیت‌تر در خرمشهر فراهم شده است.
وی از عموم گردشگران خواست نظافت و الزامات ایمنی در شهر خرمشهر رعایت کنند.  
در همین حال بسیاری از گردشگران برای استفاده از مناطق ساحلی اروندرود و کارون، از قایق‌ها و شناور‌های گردشگری استفاده می‌کنند و عکس‌های یادگاری می‌گیرند.
همزمان با بهاری شدن هوا، هزاران پرنده مهاجر به آبگیرها، تالاب‌های محلی و نوار ساحلی شهر‌های آبادان و خرمشهر فرود آمدند و مناظر زیبایی را خلق کردند.
پیش بینی شده در نوروز امسال بیش از دو میلیون گردشگر از سراسر کشور از مناطق ساحلی و دریایی آبادان و خرمشهر دیدن کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار