روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در بنادر بوشهر

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در بنادر استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۶۸

تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در بنادر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی از آغاز برنامه‌ریزی و برگزاری نشست‌های هماهنگی طرح تسهیل سفر‌های دریایی این استان در سه ماه پیشِ رو و همچنین نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد:  طرح گردشگری دریایی استان بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مشارکت ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف در امر ساماندهی امور مربوط به این حوزه، کمیته‌ای متشکل از بالاترین مقامات اجرایی در سطح استان با عنوان ستاد اجرایی طرح ایجاد شده که متناظر با آن جلسات ستادی برگزار می‌شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در اجرای طرح تسهیل سفر‌های دریایی، تلاش خواهد شد با بهره‌گیری از تجارب سنوات گذشته، دانش تخصصی مجریان طرح بستر مناسب جهت رضایت خاطر گردشگران دریایی فراهم شود.

حاجی رضایی ادامه داد: در تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳، تعیین محدوده و مسیر‌های تردد شناور‌های هدف طرح، برگزاری نشست فنی تیم‌های عملیاتی و فعالان طرح، بازرسی و بازدید به منظور اطمینان از ایمنی محدوده و شناور‌های طرح و صدور مجوز فعالیت و گواهینامه فنی و ایمنی معتبر برای شناور‌های طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جستجو و نجات با استقرار شش فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک فروند قایق سار از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه گردشگری دریایی است.

حاجی رضایی یادآور شد: پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی استان بوشهر در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره در دسترس گردشگران قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار