۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

فعالیت ۳۵۰۴ قایق صیادی غیرمجاز در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از فعالیت سه هزار و ۵۰۴ فروند قایق صیادی غیرمجاز و فاقد پروانه در آب‌های ساحلی خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۶۲

فعالیت ۳۵۰۴ قایق صیادی غیرمجاز در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: فعالیت صیادی این قایق‌های صیادی غیرمجاز صدمات و لطمات زیادی به ذخایر آبزیان شمال غرب خلیج فارس وارد کرده است.
وی خواستار ممنوعیت فعالیت قایق‌های صیادی غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس با هدف بهبود ذخایر آبزیان و اشتغال پایدار صیادان مجاز خوزستانی شد.
مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: چنانچه فعالیت غیرمجاز قایق‌های صیادی متوقف نشود میزان صید آبزیان دریایی به شدت کاهش خواهد یافت و بسیاری از گونه‌های باارزش دریایی با نابودی قطعی روبه‌رو خواهند شد.  
وی ادامه داد: سال گذشته ۴۸ هزار و ۶۰۴ تُن آبزی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شده که به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، این میزان صید هرساله رو به کاهش است.
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: هم اکنون یک هزار و ۷۰۴ فروند شناور صیادی مجاز در سطح استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۶۲۴ فروند لنج و یک‌هزار و ۷۷ فروند قایق هستند.
سوری افزود: ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زیربخش شیلات خوزستان فعال هستند که از این تعداد، ۱۶ هزار نفر در بخش آبزی‌پروری و ۴۴ هزار نفر در بخش صید و صیادی دریایی فعال هستند.  
مدیر کل شیلات خوزستان افزود: خوزستان رتبه سوم کشور در تولید آبزیان، رتبه دوم در آبزی پروری، رتبه اول در آبزی پروری بین استان‌های ساحلی و رتبه چهارم در صید آبزیان کشور را دارد.
سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان، فعالیت قایق‌های صیادی غیرمجاز، صید در زمان ممنوعیت و استفاده از روش‌های مخرب صید همچون ترال از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار