۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد؛

لزوم سرعت‌بخشی در استقرار تجهیزات دریایی «مجتمع بندری مکران»

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه زیرساخت‌های مناسب بندر چندمنظوره سیریک خبر داد و بر لزوم سرعت‌بخشی در استقرار تجهیزات دریایی «مجتمع بندری مکران» تاکید کرد.
کد خبر: ۹۷۹۴۹

لزوم سرعت‌بخشی در استقرار تجهیزات دریایی «مجتمع بندری مکران»

 

به گزارش مانا، مجید علی نازی در نشست شورای معاونان به بازدیدهای ۲ روزه خود از بنادر شرق این استان اشاره و اظهار کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های ویژه در مناطق ساحلی و توان حداکثری در این زمینه حائز اهمیت است.

وی ارتقاء و توسعه ایمنی دریانوردی و تکیه به توان داخلی برای ایجاد و بهره‌مندی از تجهیزات استاندارد در حوزه دریایی را از عوامل مهم توسعه دانست.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های این بندر گامی مهم در آبادانی و اشتغال حداکثری بومیان منطقه خواهد بود.

علی‌نازی با اشاره به اینکه توسعه این بندر با رعایت اصل استانداردسازی ایجاد خواهد شد، بر بکارگیری اقدامات مناسب در این بندر با هدف بهره‌گیری از توان بومیان منطقه و رعایت استانداردسازی و رفع نواقص موجود تاکید کرد.

«بندر چندمنظوره سیریک دارای ۵۱ هکتار مساحت، ۳۶ هکتار حوضچه و پنج اسکله رمپ طراحی است. این مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد دریامحور و توسعه معیشت ساحل نشینان حوزه شرق استان با هدف توسعه اقتصادی، اقدامی ارزشمند در بهره گیری از ظرفیت دریا، ایجاد قطب‌های توسعه دریایی پیشران در سواحل و پسکرانه‌ها در دومین سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد».

عضو هیئت عامل سازمان بنادر در ادامه به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب پیرامون سواحل مکران اشاره و اظهار کرد: در حوزه استانداردسازی و ارتقا ایمنی دریانوردی در بنادر شرقی در نشست با مدیران بنادر استان هرمزگان تصمیم‌گیری‌های خوبی گرفته شده است.

علی‌نازی در این رابطه به تسریع در استقرار تجهیزات و امکانات دریایی در «مجتمع بندری مکران» اشاره کرد و ادامه داد: در مجتمع (واقع در منطقه کوه مبارک جاسک) که کار صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی خواهد داشت، بنادر و دریانوردی باید نقش حاکمیتی خود را به درستی ایفا کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سواحل مکران یادآور شد: با توجه به واقع شدن سواحل مکران در موقعیتی خارج از تنگه هرمز، این منطقه به لحاظ موقعیت راهبردی از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: برای استقرار امکانات و زیرساخت‌های جدید بندر شهید رجایی و بنادر غرب نیز نظرات و دیدگاه‌های مدیران استان بررسی خواهد شد.

برچسب ها: مکران بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار