۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

افزایش ۴۰ درصدی سرعت عملیات مقابله با آلودگی نفتی در دریا

رئیس گروه آلودگی نفتی دفتر بررسی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: سرعت عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های ساحلی و دریایی کشور با بهره‌گیری از تجهیزات جدید، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۹۳۳

افزایش ۴۰ درصدی سرعت عملیات مقابله با آلودگی نفتی در  دریا

به گزارش خبرنگار مانا سعید محمودی در بازدید از آبراه اروندرود و آب‌های ساحلی آبادان در گفتگوی خبری با اشاره به تعامل خوب بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در بنادر کشور به ویژه آبادان و خرمشهر سوله‌های مجهز به وسایل مقابله با آلودگی نفتی راه اندازی شده است که در نتیجه عملیات واکنش به آلودگی نفتی رودخانه‌ها و آبراه‌ها در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: از جمله تجهیزات این سوله‌های مجهز، اسکیمر جمع‌آوری آلودگی نفتی، بوم‌ها و پد‌های جاذب هستند که رفع آلودگی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.
محمودی خواستار ارتقای تجهیزات به روز و فنّاوری مقابله با آلودگی نفتی از جمله تصفیه‌خانه در پالایشگاه نفت آبادان به منظور پیشگیری از ورود پساب‌های صنعتی به اروندرود شد.
رئیس گروه آلودگی نفتی دفتر بررسی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: تصفیه‌خانه تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی موجود در پالایشگاه کافی نیست و برای کاهش آلودگی نفتی، پالایشگاه به تأسیسات تصفیه پساب جدیدی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در سطوح کارشناسی و مدیریتی، قرار بر این است که پالایشگاه نفت آبادان یک برنامه مدون برای استقرار تأسیسات جدید ارائه دهند.
محمودی گفت: پالایشگاه نفت آبادان در حال ارتقای تأسیسات پساب روغنی و بازدهی تأسیسات تصفیه پساب موجود است و با وجود هماهنگی بین سازمان محیط زیست و پالایشگاه نفت آبادان، پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کوتاه مدت، یعنی در سال جاری یا آینده، مقدار زیادی از این مشکلات برطرف شود.
به گزارش خبرنگار مانا، آلودگی‌های نفتی در اروندرود یکی چالش‌های زیست محیطی در این آبراه بین‌المللی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار