۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج‌فارس گفت: افزایش سرعت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و ارتفاع موج خلیج فارس از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۷۹۱۸

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شد

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه مدت زمان هشدار دریایی نارنجی خلیج فارس تا ۶ دی ماه ادامه دارد اظهار داشت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی از افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا ۲ متر خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری با وزش باد‌های شمالی، سواحل استان بوشهر به تناوب متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت خلیج فارس تا پایان وقت امروز تصریح کرد: جهت وزش باد غالباً شمال‌غربی تا غربی با سرعت تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور  ادامه داد: ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر و از بامداد فردا تا بیش از ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

وی اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل را از جمله مخاطرات هشدار دریایی در استان بوشهر دانست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: دریا در سواحل و فرا ساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تا پایان هفته جاری مواج و متلاطم است.

شکوهی‌پور  با اشاره به وضعیت جزر و مد دریا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۰۵، جزر دوم ساعت ۱۰:۴۰ و مد دوم ساعت ۱۸:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار