۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

ارتقاء ظرفیت نگهداری و تسریع در ورود و خروج کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث انبار‌های چند منظوره نگهداری کالا، ضمن افزایش ظرفیت، عملیات ورود و خروج کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۹۷۹۱۲

ارتقاء ظرفیت نگهداری و تسریع در ورود و خروج کالا در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به مشارکت و همراهی بخش غیردولتی در اجرای طرح‌های کلان اقتصادی دولت به منظور توسعه روساخت‌های بندری گفت: انعقاد قرارداد مشارکت در احداث ۲۵ هزار متر مربع انبار سرپوشیده چند منظوره نگهداری کالا در مساحتی نزدیک به چهار هکتار به ارزش ۱۹۱۴ میلیارد ریال یکی از اهم اقدامات در این راستا است.
وی گفت: با احداث و بهره‌برداری از این روساخت جدید بندری علاوه بر افزایش توان رقابت‌پذیری بندر و توسعه و بهبود سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز مشتریان بازار هدف، ۳۵ نفر فرصت اشتغال در حوزه فعالیت‌های بندری ایجاد خواهد شد.
گرایلو ایجاد ظرفیت به منظور نگهداری انواع کالا و تسریع در جریان ورود و خروج کالا از اهداف این پروژه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
به گزارش مانا، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با ظرفیت پذیرش ۵۵ میلیون تُن کالا در سال، در حاضر از ۹۲۰ هزار متر مربع انبار سرپوشیده برای نگهداری انواع کالا برخوردار است.
این بندر راهبردی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار