روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب شادگان به دستور رئیس جمهور

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب بین المللی شادگان به دستور مستقیم رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۵۳

ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب شادگان به دستور رئیس جمهور

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا از ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب بین‌المللی شادگان با دستور مستقیم رئیس جمهور خبر داد و گفت: افراد سودجو به جای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز، برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند که این روش غیرقانونی علاوه بر تلف شدن گسترده آبزیان، منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی شده بود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب بین‌المللی شادگان اعلام و با همکاری سازمان شیلات ایران و سازمان حفاظت محیط زیست این امر کنترل می‌شود.

وی همچنین از همکاری ادارات استانی خوزستان، استانداری و مرزبانی جهت همکاری در زمینه برخورد با صیادان متخلف و جلوگیری از صید الکتروشوک در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.

به گفته وی، پیش از این صیادان متخلف با روش الکتروشوک روزانه ده هزار قطعه ماهی را تلف می‌کردند که پس از اعمال ممنوعیت این امر و برخورد با صیادان متخلف، انتظار بازگشت حیات آبزیان در تالاب بین المللی شادگان را خواهیم داشت.

ذوالجودی خاطرنشان ساخت: با توجه به اعلام ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب شادگان، قرار است به زودی این ممنوعیت در سایر تالاب‌های کشور نیز اعمال شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود به تهیه سند توسعه تالاب شادگان به دستور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این سند با توجه به اهمیت تالاب شادگان به عنوان یکی از مهمترین منابع اقتصادی جنوب کشور و در راستای تحقق شعار‌های دولت مبنی بر توسعه دریا محور تهیه شده است.

به گفته معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه سند توسعه تالاب شادگان علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد بومیان، حفاظت پایدار تالاب را نیز به دنبال خواهد داشت.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خور‌های متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است. این تالاب در آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار