۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

توسعه فعالیت شناور‌های گردشگری در سواحل مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به توسعه فعالیت شناور‌های گردشگری در سواحل مکران گفت: به منظور شناور‌های گردشگری از محل تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه دریا و گردشگری دریایی، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۹۷۸۵۲

 

توسعه فعالیت شناور‌های گردشگری در سواحل مکران

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه فعالیت شناور‌های گردشگری در سواحل مکران گفت: به منظور تأمین شناور‌های گردشگری از محل تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه دریا و گردشگری دریایی، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می‌دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تصریح کرد: سواحل و دریای مکران از ظرفیت‌های منحصر به فردی جهت توسعه گردشگری برخوردار است که بهره برداری اقتصادی از این ظرفیت‌ها از طریق توریسم دریایی نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های گردشگری در برخی مناطقی که از ظرفیت توریستی بیشتری برخوردارند ایجاد شده است و این روند همچنان همگام با طرح توسعه سواحل مکران ادامه دارد.

محسنی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه گردشگری در سواحل مکران، اظهار داشت: یکی از این اقدامات اخیر را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهر ساحلی کوهستک واقع در سواحل مکران اعلام کرد که به دلیل ظرفیت‌های توریسم دریایی در آن در حال انجام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: با توجه به قرارگیری شهر کوهستک در محدوده سواحل مکران، ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی که بتواند خدمات مناسبی به افراد متردد در این مسیر و افرادی که در حوزه سواحل مکران فعالیت می‌کنند، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده جهت توسعه توریسم منطقه مذکور، استفاده از ظرفیت دریا و فعال کردن ورزش‌های ساحلی در سواحل کوهستک است که موفقیت آن با مشارکت و همکاری ارگان‌های دولتی به ویژه شهرداری میسر می‌شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه تامین شناور‌های گردشگری از محل تسهیلات و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه دریا و گردشگری دریایی کمک می‌کنیم، اظهار کرد: برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف اعم از صنایع‌دستی و گردشگری آماده همکاری با شهرداری کوهستک نیز هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار