۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
رئیس رسانه ملی در سفر به بوشهر:

رسانه ملی باید در توسعه اقتصاد دریامحور نقش شایسته‌ای ایفا کند

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در اجرایی شدن اقتصاد دریا محور است گفت: گفت: امیدوارم در رسانه ملی بتوانیم سهمی در شناساندن این ظرفیت عظیم علمی، اقتصادی، تجاری و فنّاوری در کمک به خودباوری ملی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۷۷۰۵

رسانه ملی باید در توسعه اقتصاد دریامحور نقش شایسته‌ای ایفا کند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، پیمان جبلی صبح امروز در بازدید از مؤسسه صنعتی دریایی شهید محلاتی بوشهر با اشاره به توسعه اقتصاد دریامحور یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را در این حوزه دانست و اظهار داشت: سواحل طولانی و ارتباط با آب‌های آزاد از شمال و جنوب و خلیج‌فارس و دریای عمان از جمله ظرفیت‌های ایران است که ظرفیت مهمی در اجرایی شدن اقتصاد دریا محور فراهم کرده است.

وی یکی از مهمترین مقدمات برای شکل‌گیری اقتصاد دریامحور را صنعت کشتی‌سازی و ساخت سازه‌های دریایی دانست و افزود: با توجه به سند اقتصاد دریامحور ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌صورت بالقوه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را می‌تواند اقتصاد دریا شکل دهد و یکی از مهمترین مقدمات برای شکل‌گیری اقتصاد دریامحور، صنعت کشتی‌سازی و شناورسازی است که صنعت مادر به‌شمار می‌آید.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی برای به حرکت درآوردن اقتصاد دریامحور بسیار مؤثر است ادامه داد: ایجاد اشتغال، افزایش علم و دانش و اجرای روش‌های نوین و دانش‌بنیان در این صنعت جمع است.

رئیس سازمان صدا و سیما، کارخانه کشتی‌سازی شهید محلاتی بندر بوشهر را مصداق بارز از افتخار و اقتدار ملی در تحقق ما می‌توانیم دانست و بیان کرد: فرزندان این ملت و کشور، کارشناسان، مهندسان و دانشمندان این کشور می‌توانند در بالاترین تراز‌های بین‌المللی آن را انجام دهند.

جبلی با تأکید بر اینکه این کارخانه یکی از ده‌ها مصادیق شعار خودباوری در کشور و استان بوشهر است، گفت: باید به‌صورت کامل اجزا، مراحل، فرآیند و عظمت کار بزرگ متخصصان صنعت کشتی‌سازی و تأثیر آن در اقتصاد دریامحور و اقتصاد کشور برای مردم و جامعه و علاقه‌مندان، متخصصان و کارشناسان تبیین شود. امیدواریم رسانه ملی بتواند نقش شایسته‌ای در تبیین این عظمت و کار بزرگی که در حال انجام است ایفا کند.

وی با بیان اینکه کارکنان این مجموعه در استان بوشهر در گرمای تابستان و شرایط سخت آب‌وهوا در تجهیز و ساخت شناور‌های بسیار بزرگ و تعمیر و گرفتن سفارش از دستگاه‌های بزرگ فعالیت دارند، گفت: امیدوارم ما هم در رسانه ملی بتوانیم سهمی در شناساندن این ظرفیت عظیم علمی، اقتصادی، تجاری و فنّاوری و آنچه که به خودباوری ملی کمک می‌کند، داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار