۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

نوبت انتظار تخلیه شناورها در بندر بوشهر یک هفته کاهش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از کاهش یک هفته‌ای کالا‌های وارداتی از بنادر استان خبر داد و گفت: نوبت انتظار تخلیه کالا از شناور‌ها در بندر بوشهر با تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی با همکاری دستگاه قضا کاهش یافت.
کد خبر: ۹۷۵۶۰

نوبت انتظار تخلیه شناورها در بندر بوشهر یک هفته کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،   محمد شکیبی نسب در نشست بررسی وضعیت کالا‌های رسوبی بنادر استان با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط کاهش نوبت انتظار شناور‌ها در بندر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با تعیین وضعیت کالا‌های متروکه موجود در محوطه و انبار‌های بنادر این استان، نوبت انتظار شناور‌ها در بندر بوشهر از ۲۰ به ۷ روز کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در رابطه با کالا‌های رسوبی و مهلت منقضی در اماکن بندری ظرف چند ماهه اخیر اقدام‌های ارزشمندی با حضور دستگاه قضایی انجام و کالا‌هایی که گاهی بیش از ۱۰ سال در انبار‌ها و محوطه‌های بندری رسوب شده بود، تعیین تکلیف و خارج شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: یکی از موضوع‌های حائز اهمیت نیز وجود کالا‌های خطرناک در برخی از بنادر بود که با حضور مؤثر دستگاه قضایی این کالا‌ها نیز تعیین وضعیت و از محوطه‌های بندری خارج سازی شد.

شکیبی نسب با اشاره به بازدید‌های میدانی مستمر و موثر مدیرکل دادگستری استان بوشهر از بنادر استان تصریح کرد: در این راستا از تمام مدیران استانی مرتبط با تعیین تکلیف کالا‌های موجود در بنادر استان کمال قدردانی داریم چراکه این مهم رضایتمندی مطلوبی در بین جامعه هدف اداره کل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کاهش زمان انتظار شناور‌ها و همچنین ترخیص کالا‌ها از بنادر یکی از مولفه‌های مهم در افزایش رقابت پذیری قدرت بنادر است که بنادر استان در این شاخص، عملکردی قابل قبول به ثبت رساندند.

وی افزود: از مجموعه کالا‌های رسوبی سنواتی بنادر استان بوشهر تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن ترخیص شده و مابقی آن فرایند ترخیص آن‌ها در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: هر دو ماه یک بار نشست با دستگاه‌های مرتبط با تعیین تکلیف کالا‌هایی که در گمرک و بنادر استان بوشهر برگزار می‌شود که با تلاش انجام شده بالای ۹۰ درصد کالا‌ها از بنادر و گمرکات استان خارج شدند.

مهدی مهرانگیز افزود: کالا‌هایی که از خیلی سال‌ها در بنادر و گمرکات مانده بود با عزم راسخ و مصمم مدیران استان از جمله مدیرکل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: ورود حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان ریاست قوه قضاییه نیز نه تنها در استان بوشهر بلکه در کل کشور بنابر این دارد تا هیچ اموالی در بنادر و گمرکات بلاتکلیفی نماند که این رویکرد ارزشمند در بنادر استان بوشهر به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مهرانگیز افزود: ماندن کالا‌ها در بنادر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی بوشهر آسیب‌هایی دارد که با هدف جلوگیری از تضییع حق مردم باید با سرعت بخشی به روند ترخیص، این کالا‌ها سالم به مالکان تحویل داده شود که در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار