۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب شرب بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تولید ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شرب استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و گفت: ظرفیت تولید آب از طریق آب‌شیرین‌کن از ۳۵ هزار مترمکعب قبل از دولت سیزدهم اکنون به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۹۷۴۹۴

افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب شرب بوشهر

ابوالحسن عالی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم تأمین آب شرب استان بوشهر را شیرین‌سازی آب دریا دانست و اظهار داشت: از ۴۰۰ هزار مترمکعب آب شرب مصرفی استان بوشهر ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از محل آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تا قبل استقرار دولت سیزدهم تولید آب در شبانه‌روز از تأسیسات آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بود گفت: در دو سال گذشته با وارد مدار شدن برخی طرح‌ها ظرفیت تولید آب از این تأسیسات به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین پروژه آماده افتتاح استان بوشهر آب شیرین کن سیراف – جم است که در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: اجرا این پروژه پیش از ۱۰ سال زمان برده است که تخصیص اعتبار ویژه بخش قابل توجه و مهم آن در دولت سیزدهم اجرا شده است.

عالی عنوان کرد: این پروژه نویدبخش بهبود قابل توجه آبرسانی برای شهر‌ها و روستا‌های هدف خواهد بود که رضایتمندی حداکثری مردم به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ادامه طرح‌های آب‌شیرین‌کن در دیگر نقاط استان تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۱۴۰ هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید آب شرب استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا افزوده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار