روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

رشد اقتصادی با احیاء سواحل غربی و شرقی رودخانه کارون

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: احیای سواحل غربی و شرقی رودخانه کارون رشد اقتصادی به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۷۴۵۱

رشد اقتصادی با احیاء سواحل غربی و شرقی رودخانه کارون

به گزارش خبرنگار مانا، صادق کهوازی در آیین طرح ساماندهی ساحل کارون در اهواز بر استفاده از ظرفیت ممتاز ساحل شرقی و غربی رودخانه کارون در اهواز تاکید کرد و گفت: مطالعه‌های ویژه‌ای با هدف باز زنده سازی رودخانه کارون و بهره برداری از این ظرفیت مهم انجام شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص رودخانه کارون افزود: احیای محیط و فضای اطراف کارون ضمن رعایت حریم بستر کارون می‌تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه امکانات شهری را فراهم کند.

کهوازی با اشاره به لزوم همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها  با شهرداری در اجرای طرح  باز زنده سازی رودخانه کارون، ادامه داد: برای رفع مشکلات حقوقی و تعیین حد بستر رودخانه کارون نیاز به اخذ مجوزات لازم دارد که این فقط با همکاری بین سازمان آب و برق خوزستان و دیگر ادارات امکان پذیر است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز ضمن دعوت مجدد از سرمایه گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: ساحل شرق و غرب کارون پتانسیل بسیار بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله هتل سازی، ایجاد فضای تفریح گردشگری دارد.  

وی گفت: درصدد هستیم با فراهم کردن تسهیلات و زیرساخت‌های لازم، فضای مناسبی را برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه فراهم کنیم، زیرا علاوه بر توسعه امکانات شهری، زمینه‌های ورود بخش خصوصی و احیاء رودخانه کارون خواهد شد.

رودخانه کارون که تا دهه ۴۰ قابلیت کشتیرانی داشت پس از عبور از مناطق مرکزی خوزستان در خرمشهر به اروندرود متصل و از آنجا راهی خلیج فارس می‌شود.

رسوب گذاری، کاهش دبی، آلودگی‌های زیست‌محیطی، ورود پساب‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی و کاهش عمق از چالش‌های رودخانه کارون است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار