۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

توقیف ۲ فروند شناور صیادی خارجی در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی خارجی متخلف که وارد آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس شدند بودند خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۲۳
توقیف ۲ فروند شناور صیادی خارجی در خلیج فارس
 
به گزارش خبرنگار مانا، سردار لطفعلی پاکباز در این ارتباط به خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: ناوگروه شناور پایگاه دریابانی آبادان با هدف مبارزه با ورود و خروج هرگونه قاچاق و حراست و حفاظت از آب‌های سرزمینی کشور در شمال غرب خلیج فارس با شناور سازمانی به عمق دریا و آبراه مرزی اروند رود اعزام شدند.
وی گفت: یک تیم عملیاتی از ناوگروه شناوری آبادان به محل مورد نظر اعزام و دو فروند شناور صیادی متعلق به یکی از کشور‌های همسایه با ادوات صیادی غیرمجاز که به آب‌های کشور وارد و مشغول صید و صیادی بودند را شناسایی و متوقف کردند.

سردار پاکباز افزود: ماموران دریابانی ۹ نفراز صیادان وملوانان شناور‌های خارجی توقیف شده را بازداشت و سه هزار کیلو‌گرم ماهی و میگو به ارزش ۱۰ میلیارد ریال که در آب‌های سرزمینی ایران صید شده بود از شناور‌های توقیف شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: شناور‌های توقیف شده به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شدند.

به گزارش مانا، ورود غیرمجاز شناور‌های بیگانه به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس و استفاده از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال، یکی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار