۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

آغاز فاز نخست اجرای برچیدن خاکریز در ساحل شرقی اروندرود

فاز نخست اجرای طرح برچیدن خاکریز در ساحل شرقی اروندرود با هدف دسترسی بهتر به سواحل و پهلوگیری شناور‌های صیادی در آبادان شروع شد.
کد خبر: ۹۷۴۱۱

آغاز فاز نخست اجرای برچیدن خاکریز در ساحل شرقی اروندرود

به گزارش خبرنگار مانا، فرماندار آبادان در مراسم آغازین طرح برچیدین خاکریز ساحل شرقی اروندرود موسوم به دژ خاکی گفت: طرح برچیدن خاکریز مرزی ساحل اروندرود در محدوده ساحلی بازار ماهی فروشان آبادان تا منطقه شطیط به طول هشت کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در چهار مرحله به اعتبار بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

احسان عباسی افزود: در مرحله نخست این طرح خاکریز برداشته و در مرحله دوم به جای آن بوستان شهری احداث خواهد شد.

وی گفت: در مرحله سوم هم ساحل سازی اروند و لایروبی نیزار‌ها انجام و با روشنایی و نصب دوربین این محل تا پایان طرح تیرماه سال آینده به بهره برداری می‌شود.

فرماندار آبادان افزود: با برداشتن خاکریز ساحلی شرقی اروندرود یکی از مطالبات اصلی صیادان آبادان محقق می‌شود و شرایط برای توسعه زیرساخت‌های تفریحی آبادان و بهبود گردشگری آبی فراهم می‌شود.

خاکریز ساحل شرقی اروندرود در زمان محاصره شهر آبادان و با هدف دفاع از این شهر جزیره‌ای در برابر متجاوزان بعثی عراق احداث شد.

شهر آبادان در پنجم مهرماه ۱۳۶۰ با یورش برق‌آسای رزمندگان اسلام به قلب مواضع دشمن بعثی شکسته شد و نخستین شکست سخت رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله رقم  خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار