روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

حریق در ۱۶۰۰ هکتار از نیزار‌های تالاب بین‌المللی هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از بروز حریق در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از نیزار‌های بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم در غرب خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۶۲

حریق در 1600 هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی هورالعظیم

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بروز این آتش‌سوزی که همچنان ادامه دارد باعث بروز آلودگی هوای شهر‌های غربی خوزستان از جمله دشت آزادگان، هویزه و اهواز شده است.

وی با بیان اینکه طرف عراقی تاکنون اقدام مؤثری برای مهار این آتش سوزی انجام نداده است بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش این حریق به محدوده ایرانی این تالاب انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بدون اشاره به علت این حریق، آمادگی این اداره کل برای کمک به خاموش کردن حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مانا، تابستان سال ۱۳۹۷ آتش‌سوزی گسترده در نیزار‌های بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مشکلات زیست محیطی زیادی برای ساکنان پیرامونی این پهنه آبی که نقش مهمی در چرخه حیات و تعدیل گرمای هوا دارد به وجود آورد.

رژیم بعث عراق در طول هشت سال جنگ تحمیل علیه جمهوری اسلامی ایران، صدمات و لطمات زیادی به تالاب با هدف جلوگیری از حمله رزمندگان اسلام انجام داد و متوسل به سلاح‌های کشنده شیمیایی شد.

رودخانه کرخه در ایران و دجله عراق، آب این تالاب که ۳۰۰ هزار هکتار آن در محدوده کشور عراق و ۱۵۰ هزار هکتار آن در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران است تأمین می‌کنند.

در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های شدید و کاهش آب این تالاب، موارد زیادی از بروز آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب به وقوع پیوست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار