به گزارش مانا، مجتبی قهرمانی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در قالب تور رسانهای افزود: طبق قرارداد هر کشتی هفت روز در بندر معطلی دارد که اگر تعداد روزهای معطلی بیش از این باشد، صاحب بار باید روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه پرداخت کند.
وی اظهار کرد: در تعامل بین دولت، قوه قضاییه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفته که طبق آن، روند ترخیص کشتیها در اسکله با سرعت بالاتری انجام بگیرد، در حال حاضر حدود ۲۵ کشتی در اسکله وجود دارد که کار تخلیه هر کدام از آنها حدود ۱۰ روز طول میکشد.
رییس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: با هماهنگی و اقدامات انجام شده توسط دولت و قوه قضاییه، روند کار به نحوی است که کشتی معطل در این بندر نداشته باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در بندر شهید رجایی ترمینالهایی برای تخلیه و بکارگیری وجود دارد و همچنین اراضی موسوم به پشتیبانی و انباشت کالا نیز قرار دارد تا کارهای کالاها برای خروج در آن انجام شود.
حسین عباسنژاد با بیان اینکه در بندر شهید رجایی بیش از ۱۲ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم مشغول بکار هستند، افزود: ۶۵ درصد صادرات و واردات از این بندر انجام میشود و بزرگترین و تخصصیترین بندر در عملیات کانتینری است.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ جزیره در استان هرمزگان وجود دارد، بیان کرد: بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور و دومین بندر استان است و این بندر پنج هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد.