روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان گفت: در این راستا با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس به حدود ۲ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۷۳۳۳

افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وزش باد‌های شمالی در استان اظهار داشت: در این راستا سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر به نسبت مواج و متلاطم است.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر گفت: در این راستا سرعت وزش باد تا ۴۴ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل استان تا ۲ متر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر تا دوشنبه اول آبان ادامه دارد و همچنین در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با وزش باد‌های شدید شمالی، دریا متلاطم می‌شود.

شکوهی‌پور ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در طول سواحل استان بوشهر را ۹۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر دانست و اضافه کرد: در این شرایط جوی باید از تردد دریایی با شناور سبک در سواحل استان پرهیز شود.

وی اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و افزود: باید در این شرایط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار