روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

افزایش ۸ درصدی تردد تانکر‌ها در بندر عسلویه

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: تردد تانکر‌ها در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته در بندر عسلویه افزایش ۸ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۷۳۱۹

افزایش ۸ درصدی تردد تانکر‌ها در بندر عسلویه


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عمران مرادپور طیبی از ادامه روند رو به رشد اقتصاد دریا محور و افزایش ۱۸ درصدی بارگیری در بنادر عسلویه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی و عزم جدی سازمان بنادر و دریانوردی و تأکید بر نقش بی‌بدیل بنادر عسلویه در توسعه و رشد اقتصاد دریا محور آمار‌ها حاکی از موفقیت این بنادر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ و تثبیت این روند رو به رشد را دارد.

وی افزایش تردد شناور‌ها در بنادر عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تردد تانکر در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته در بنادر عسلویه افزایش ۸ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه بارگیری ۲۲ میلیون تنی در بنادر عسلویه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در مجموع ظرفیت ناخالص تردد شناور‌ها در بنادر عسلویه افزایش ۱۷ درصدی و مجموع بارگیری در این بنادر با حدود ۲۲ میلیون تُن افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

مرادپور طیبی اضافه کرد: در کنار توجه به استفاده بهینه از فرصت‌ها برای درآمدزایی و رشد اقتصاد دریا محور، نظارت بر رعایت مقررات ملی و بین‌المللی مرتبط با ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی توسط شناور‌ها به بنادر منطقه نیز با جدیت بیشتری دنبال شد که نتیجه آن، افزایش ۶ درصدی بازرسی شناور‌های سنتی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ و افزایش ۳۱ درصدی کنترل و بازرسی کشتی‌های کنوانسیونی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار