۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

۱۱۸ دریانورد از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با امدادرسانی مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل به ۳۰ شناور ۱۱۸ دریانورد از خطر غرق‌شدگی در خلیج فارس نجات یافتند.
کد خبر: ۹۷۲۹۵

۱۱۸ دریانورد  از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز جستجو و نجات دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اکنون در بنادر استان بوشهر هشت ایستگاه رادیویی و شش مرکز جستجو و نجات دریایی به منظور تامین ایمنی تردد‌ها و امدادرسانی به صورت شبانه‌روزی فعال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری به ۳۰ شناور در خلیج فارس امدادرسانی شد و ۱۱۸ دریانورد از خطر غرق‌شدگی نجات یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰ شناور یاد شده، ۹ مورد آبگرفتگی، نقص فنی، آتش‌سوزی و توفان، به گل نشستن شناور و آدم به دریا نیز هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۰ شناور مضطر ۱۷ مورد لنج باری، دو کشتی نفتکش، یک مورد لنج صیادی و ۱۱ مورد شامل سایر شناور‌ها بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: محل این حوادث در سواحل بندر عسلویه با ۱۲ مورد و بنادر بوشهر و دیر هر کدام با پنج مورد به ترتیب شاهد بیشترین شرایط اضطرار دریایی در نیمه نخست امسال بودند.

شکیبی نسب ادامه داد: در شش ماه نخست امسال همچنین با حضور به موقع شناور‌های ناجی به ۳۸ مورد نیاز پزشکی مشتمل بر بیماری و مصدومیت دریانوردان امدادرسانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار