۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

احداث زیستگاه مصنوعی آبزیان در نوار ساحلی بندر کنگان

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تکمیل طرح مطالعاتی ساخت زیستگاه مصنوعی در سواحل کنگان خبر داد و بیان کرد: طرح مطالعاتی پروژه زیستگاه مصنوعی آبزیان در کنگان به پایان رسیده و برای اجرا آن ۱۸ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۷۲۸۵

 

احداث زیستگاه مصنوعی آبزیان در نوار ساحلی بندر کنگان

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صید غیرمجاز در شهرستان کنگان با تأکید بر اینکه به خطر افتادن منافع صیادان قانونمند دغدغه شیلات است اظهار داشت: حمایت از معاش صیادان و فعالان حوزه پرورش آبزیان همواره از دغدغه‌های شیلات استان بوشهر است.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر برای حفظ و بازسازی ذخایر تصریح کرد: خوشبختانه پروژه احداث زیستگاه مصنوعی در خلیج‌فارس محدوده شهرستان کنگان در دستور کار شیلات قرار دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تکمیل طرح مطالعاتی ساخت زیستگاه مصنوعی در سواحل کنگان خبر داد و بیان کرد: طرح مطالعاتی پروژه زیستگاه مصنوعی آبزیان در کنگان به پایان رسیده و برای اجرا آن 18 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

عقیل امینی با صید غیرمجاز از جمله روش ترال کف و پرساین را از شیوه‌های صید مخرب دانست و افزود: اینگونه صید آبزیان آسیب جدی به ذخایر آبزیان خلیج فارس وارد می‌کند.

وی با تأکید بر برخورد با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند از توقیف 25 شناور ترال صید آبزیان در یک ماهه گذشته در استان بوشهر خبر داد و افزود: این روش صید به زیستگاه و ذخایر آبزیان خلیج‌فارس خسارت و صدمه فراوانی وارد کرده است.

امینی با اشاره به روش صید صنعتی پرساین در منطقه کنگان و عسلویه خاطرنشان کرد: روش صید پرساین برای 14 شناور استان بوشهر در صیدگاه و زمان مشخص صادر شده است.

وی ادامه داد: استفاده از روش صید صنعتی پرساین تنها متعلق به شناورهای دارای مجوز است و با  گروه دیگری که از این روش صید استفاده کنند برخورد قانونی قاطع می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به اقتصاد دریا محور اشاره کرد و گفت: صیادان قانونمند با رعایت قوانین و دستورالعمل صیادی می‌توانند با بهره‌برداری پایدار از ذخایر برای این نوع اقتصاد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است گام بردارند.

امینی به طرح‌های پرورش آبزیان در راستای افزایش تولید ناخالص داخلی ملی و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس اشاره کرد و افزود: شیلات استان بوشهر صیادانی که در طرح‌‌های پرورش آبزیان از جمله پرورش ماهی در قفس و استخرهای پیش ساخته مشارکت کنند مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: شیلات استان بوشهر در کنار صیادان قانونمند می‌تواند ذخایر آبزیان خلیج فارس را احیا کند و این آبزیان ارزشمند را در کنار بهره‌برداری پایدار به نسل‌های آینده به عنوان یک امانت تحویل دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار