۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

مساحت حوضچه بندر کنگان ۵ برابر افزایش می‌یابد

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان با بیان اینکه طرح توسعه بندر کنگان در سال جاری به بهره برداری می‌رسد گفت: با افتتاح این طرح مساحت حوضچه بندر کنگان به ۵ برابر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۷۲۸۴

مساحت حوضچه بندر کنگان ۵ برابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالمحمد نادری با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر کنگان و با بیان اینکه توسعه بندر کنگان یکی از مطالبه‌های دیرینه ساحل‌نشینان این شهرستان است اظهار داشت: با تحقق این مهم به رونق بندر و بهبود وضعیت کسب و کار‌ها در کنگان کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی طرح توسعه بندر کنگان تصریح کرد: طرح توسعه بندر کنگان به بیش از ۹۵ درصد رسید و بر‌اساس برنامه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان با اشاره به فاز نخست طرح توسعه این بندر گفت: این مهم شامل بازوی اصلی به طول یک‌هزار و ۳۲۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴۰ متر از نوع دایک سنگی است.

وی از افزایش پنج برابری مساحت بندر کنگان خبر داد و بیان کرد: با اتمام طرح توسعه، مساحت حوضچه بندر کنگان با افزایش پنج برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه از چهار به هفت متر افزایش می‌یابد.  

نادری، قابلیت ورود و تخلیه شناور‌های فلزی تا ظرفیت سه هزار تُن را از دیگر مزیت‌های طرح توسعه بندر کنگان دانست و خاطرنشان کرد: در قالب طرح توسعه بندر کنگان سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ‌کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناور‌های سفاری از صیادی است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان افزود: با تفکیک حوضچه‌ها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناور‌های سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت تردد شناور‌ها در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار