روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

آغاز تحویل بیش از ۲ هزار گواهینامه ثبت شناور‌های صیادی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناور‌های صیادی در استان، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به تعداد دو هزار و ۴۳۵ فقره از روز گذشته آغاز شده است.
کد خبر: ۹۷۲۷۴

آغاز تحویل بیش از ۲ هزار گواهینامه ثبت شناور‌های صیادی در هرمزگان

به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد روز یک‌شنبه در تشریح فرآیند ثبت قایق‌های صیادی اظهار کرد: پس از صدور مجوز صید و صیادی از درگاه ملی مجوز‌ها از نیمه نخست تیرماه مراجعه ثبت قایق‌های صیادی به اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شروع و تا کنون ۶ هزار و ۱۲۹ پرونده ثبت قایق‌های صیادی در این اداره‌کل تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای این مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان با بسیج تمامی منابع و امکانات در ۱۱ بندر سازمانی اقدام به دریافت مدارک متقاضیان و تشکیل پرونده‌های ثبت شناور‌ها کرد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در مرحله بعد تیم‌های بازرسی و موسسات رده بندی در طول تابستان به ۱۴۱ محل استقرار قایق‌های صیادی در سراسر سواحل و هفت جزیره استان مراجعه و برابر الزامات و دستورالعمل‌های مرتبط اقدام به بازرسی قایق‌های متقاضیان کردند.  

عباس‌نژاد با اشاره به بازرسی از چهار هزار و ۱۵۹ شناور‌های صیادی، افزود: از ۶۸ درصد شناور‌های متقاضیان بازرسی ثبتی به‌عمل آمده و بر روی موتور و بدنه شناور‌های بازرسی شده هشت هزار و ۳۱۸ فقره برچسب نشان بازرسی نصب شده و بقیه شناورهایی‌که به سازمان بنادر برای ثبت شناور اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند، در مرحله انجام بازرسی هستند.   

وی گفت: برای شناور‌های بازرسی شده واجد شرایط توسط دو مؤسسه رده‌بندی فعال در استان هرمزگان، دو هزار و ۶۵۱ فقره گواهینامه ایمنی برای قایق‌های صیادی دارای صلاحیت فنی و ایمنی صادر شده است.  

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ با برطرف شدن موانع قانونی و ابهامات پیرامون ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت ازجمله اعلام نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور درخصوص موتور دو زمانه و رفع مغایرت قدرت موتور قایق‌های صیادی، مشکلات سر راه صدور گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت برطرف و صدور گواهینامه ثبت در دستور کار قرار گرفت.  

عباس‌نژاد با اشاره به آغاز تحویل گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به مالکان شناور‌های صیادی، خاطرنشان کرد: صیادان می‌توانند با مراجعه به اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها در بندرعباس و ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جاسک اقدام به دریافت گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی کنند.   

وی اضافه کرد: بازرسی و صدور گواهینامه ثبت سایر متقاضیان که در اداره‌کل بنادر هرمزگان اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند با هماهنگی تعاونی‌های صیادی انجام و گواهینامه ثبت شناور‌های آن‌ها تحویل خواهد شد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: از این پس قایق‌های صیادی بی‌هویت که گواهینامه ثبت قایق از اداره‌کل بنادر استان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار