۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

سه بازارچه مرزی در آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود

استاندار خوزستان گفت:سه بازارچه مرزی در مناطق آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۰۶

سه بازارچه مرزی در آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود

علی‌ اکبر حسینی محراب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پیگیری‌ها برای دریافت مجوز راه‌اندازی این بازارچه‌ها توسط نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌های مرزی را رونق اقتصادی و تجاری در این شهر‌های بندری بیان کرد و افزود: امکان صادرات و واردات کالا از این بازارچه‌ها وجود دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه راه اندازی این بازارچه‌های مرزی سبب ایجاد اشتغال جوانان جویای کار نیز خواهد شد افزود: موقعیت ممتاز این شهر‌های بندری و نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس یک فرصت طلایی برای رونق اقتصادی است.

حسینی محراب با بیان اینکه هنوز از ظرفیت‌های بندری شهر‌های ساحلی خوزستان استفاده مؤثری نشده است افزود: مناطق ساحلی خوزستان باید به کانون‌های مهم اقتصادی استان تبدیل شوند.

وی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون بازارچه مرزی بندر اروندکنار وجود دارد که از سال ۱۳۹۴ غیر‌فعال شده بود، اما از سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده فعالیت خود را از سر گرفت و عمده محصولات صادراتی از این بازارچه ماهی و آبزیان است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی بازارچه‌های جدید مرزی در مناطق ساحلی خوزستان، امکان جذب سرمایه گذاری‌های جدید فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار