۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

۱۲ فروند شناور به ناوگان مرزبانی بوشهر افزوده شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از تقویت ناوگان شناوری این فرماندهی خبر داد و گفت:: در یکسال گذشته ۱۲ فروند شناور ۲۳ و ۶۰ فوتی به ناوگان شناور مرزبانی استان بوشهر اضافه شده است.
کد خبر: ۹۷۲۰۰

۱۲ فروند شناور به ناوگان مرزبانی بوشهر افزوده شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته فراجا به برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در هفته فراجا که شعار فرماندهی مرزبانی مرزنشین قانونمند و مرزبان خدمتگزار است ۱۵۰ برنامه طراحی شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر سالم‌سازی سواحل را از جمله برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: مرزبانی طرح سالم‌سازی سواحل استان بوشهر اجرا کرده و به موارد تخلف تذکر داده شده است.

شرفی ساماندهی ۷۶ فروند شناور فاقد هویت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در استان بوشهر ۲۵۰۰ فروند فعال است که ۶۰۰ فروند قایق و مابقی لنج است.

وی از کشف ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۱۲۱ پرونده قاچاق تشکیل و ۹۴ فروند شناور توقیف شده است خاطرنشان کرد: ۷۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در نیمه نخست امسال در سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس توسط مرزبانی استان بوشهر کشف شده که ۵۶ میلیارد تومان آن کالا‌های ممنوعه بوده است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج فارس استان بوشهر در نیمه نخست امسال کشف نشده است افزود: در تیر ماه سال گذشته یک باند مواد مخدر در دریا شناسایی و منهدم شد که یک شناور افزون بر ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که پس از توقیف شناور و عوامل آن دیگر قاچاق مواد مخدر در دریا مسدود شد و خوشبختانه دیگر قاچاق مواد مخدر شناسایی نشده است.

شرفی از تقویت ناوگان مرزبانی استان بوشهر به شناور‌های مجهز خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۱۰ فروند شناور ۲۳ فوتی و دو فروند شناور ۶۰ فوتی به ناوگان شناور مرزبانی استان بوشهر اضافه شده است و سبب ارتقا توانمندی این فرماندهی در مرز دریایی شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اضافه کرد: اکنون بالاترین امنیت در مرز دریایی خلیج‌فارس داریم و بیش از ۶۷ هزار ۷۰۰ کیلومتر مربع مرز دریایی استان بوشهر مورد رصد شبانه‌روزی مرزبانان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار