به گزارش گروه بینالملل مانا خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: این کشتی توسط کنسرسیوم Yinson Green Technologies با هدف انتشار کربن صفر درصد ساخته شده و با طول ۱۸.۵ متر، ظرفیت حمل ۲۵ تُن بار را دارد و توسط کنسرسیومی از کشورهای نروژ، مالزی و سنگاپور ساخته شده است.
سیستم حرکتی الکتریکی این کشتی به گونهای است که در صورت اتمام باتریِ اول در عرض چند دقیقه با فشار یک کلید قابل تعویض به باتری دیگری است.
«ایریک بارکلی» مدیر اجرایی شرکت YGT در این زمینه گفت: علاوه بر ساخت این کشتی باری در حال تکمیل یک کشتی الکتریکی دیگر با کمک استارتآپهای نروژی با نام هیدرو گلایدر به منظور انتقال خدمه هستیم که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به آب انداخته میشود.
وی در ادامه گفت: در صدد هستیم اکثر خدمات مرتبط با بار و مسافر را با کشتیهای برقی انجام دهیم که کشتی Hydromover یکی از آنها است. مقامات بندری در سنگاپور تصمیم گرفتهاند کشتیهای بندری را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به سیستم الکتریکی تبدیل کنند.
وی یادآور شد: هزینه ساخت این کشتی ۹ میلیون دلار است و روز به روز شاهد ازدیاد کشتیها و سایر وسایل حملونقلی به صورت الکتریکی هستیم. از آن جاییکه در جنوب شرقی آسیا حدود ۲۵۰ میلیون موتور سیکلت وجود دارد تصمیم داریم در ۱۰ سال آینده همه آنها را در کنار ساخت کشتیهای الکتریکی به سیستم الکتریکی مجهز کنیم.