روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

نجات ۱۱۲۷ نفر از غرق شدگی در دریای خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر، ۱۷۱ نفر از غرق شدگی نجات یافتند، گفت: مجموع نجات یافتگان از غرق شدگی در دریای خزر از ابتدای خرداد ماه تا کنون به ۱۱۲۷ نفر رسید.
کد خبر: ۹۷۰۱۲

نجات ۱۱۲۷ نفر از غرق شدگی در دریای خزر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ورود حجم عظیم گردشگران به سواحل استان مازندران در تعطیل هفته گذشته، ۱۷۱ نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق از خطر غرق شدگی در دریا نجات یافتند.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، گفت: مجموع نجات یافتگان از غرق شدگی در دریای خزر از ابتدای خرداد ماه تا کنون به هزار و ۱۲۷ نفر رسید.

به گفته وی، از این تعداد نجات یافته، ۸۵۱ نفر مرد و ۲۷۶ نفر خانم بوده‌اند که توسط ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین نوار ساحلی استان از خطر مرگ نجات یافته‌اند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران با اشاره به اینکه اکثر غرق شدگی‌ها در بین ساعت هشت صبح تا هشت شب یعنی در زمان عدم حضور ناجیان غریق و در مناطق ممنوعه شنا دچار حادثه شد‌ه‌اند بر ضرورت شنا در طرح‌های ساماندهی در ساعات مجاز اعلام شده تأکید کرد.

وی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در قالب چند شیفت به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

کیقبادی با تأکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته اند، اظهار داشت: امیدواریم مردم از ورود به مناطق خطر‌آفرین جهت شنا جلوگیری کنند و در این مدت وارد دریا نشوند.

وی اذعان داشت: بر‌اساس آخرین آمار ارائه شده از تعداد غرق شدگان در آب‌های دریای خزر از ابتدای امسال تا‌کنون، بیشترین میزان غرق شدگی‌ها در محدوده آب‌های شهرستان بابلسر ثبت شده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، مهمترین دلیل ثبت این رکورد برای بابلسر را ورود بیشترین میزان گردشگران ورودی استان مازندران به این شهرستان عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر گستردگی سواحل و امکان دسترسی به دریا در این شهرستان در مقایسه با شهرستان‌های ساحلی دیگر بیشتر است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر شهرستان‌های نوشهر، چالوس و عباس‌آباد به دلیل جذب بیشترین میزان گردشگر در استان نیز آمار غرق شدگی بیشتری را بعد از محمود آباد به خود اختصاص می‌دهند.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استان مازندران با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان مازندران به طول ۷۲۰ کیلومتر، ایجاد شرایط امن برای شنای گردشگران را یکی از مهمترین مواردی دانست که در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های سالم سازی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان با همکاری فرمانداری‌ها شهرستان‌های ساحلی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی امسال انجام شده است تا شاهد کمترین میزان غرق شدگی باشیم.

وی یادآور شد: امسال طرح‌های ساماندهی دریا با مدیریت سرمایه گذاران بخش خصوصی از ابتدای خرداد ماه آغاز به کار کرده اند که فعالیت آن معمولاً تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کیقبادی، همچنین از عملیات ساماندهی و نظارت مکان‌های اقامتی، رستوارن ها، واحد‌های تفریحی و شناور‌های تفریحی در طول ایام تابستان خبر داد و بیان داشت: این اقدامات تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار