۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

ورود گردشگران در سواحل گیلان به ۳۲ میلیون نفر رسید/ بندر انزلی؛ بیشترین میزان جذب گرشگر را به خود اختصاص داد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه در تعطیلات هفته گذشته بیش از پنج میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شدند، گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شده اند.
کد خبر: ۹۷۰۰۳

ورود گردشگران در سواحل گیلان به ۳۲ میلیون نفر رسید/ بندر انزلی؛ بیشترین میزان جذب گرشگر را به خود اختصاص داد

رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا اذعان داشت: براساس آخرین آمار اخذ شده طی روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه امسال بیش از پنج میلیون نفر گردشگر به استان گیلان وارد شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: همچنین هفت میلیون نفر اقامت شب نیز در استان گیلان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اشغال ۱۲۰ درصدی واحد‌های اقامتی استان گیلان طی سه روز تعطیلات اخیر، بیان داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۵۰ درصدی است.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: از ابتدای فصل تابستان تا کنون بیش از ۳۲ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان به ویژه شهرستان‌های ساحلی شده اند که در این میان بندر انزلی بیشترین میزان گردشگران ورودی را به خود جذب کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: بعد از شهرستان بندر انزلی، فومن به دلیل وجود قلعه رودخان و ماسوله رتبه دوم و شهرستان لاهیجان رتبه سوم جذب گردشگر را در استان گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، یادآور شد: در مجموع مقایسه میزان گردشگران ورودی به استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۵۰ درصدی میزان ورود گردشگران به استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان به جهت تنوع اقلیمی، جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در طول سال میزبان گردشگران و مسافران است، اذعان داشت: همچنین وجود دریا و سواحل زیبا باعث شده تا استان گیلان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شود.

معاون گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: پیش بینی می‌شود روند افزایشی ورود گردشگران به سواحل گیلان تا پایان فصل تابستان همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: جهت آمادگی برای استقبال از گردشگران ورودی تمام کمیته‌های ۹ گانه ستاد ساماندهی سفر استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا بهترین خدمات به گردشگران ارائه شود.

حسن پور در ادامه با اشاره به اینکه بخش عظیمی از گردشگران وارد نقاط ساحلی استان شده اند و این روند افزایشی ادامه دارد، بیان داشت: به همین جهت ستاد ساماندهی سواحل استان تدابیر ویژه‌ای جهت سرویس دهی مناسب  به گردشگران در نقاط ساحلی اخذ کرده است.

وی از فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا جهت شنای امن گردشگران در طول نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در سایر نقاط ساحلی استان که به عنوان نقاط خطر‌آفرین برای شنا معرفی شده اند، ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه  در طرح‌های سالم سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران شهرستان‌های ساحلی بهره گیری می‌شود، گفت: توجه به مسایل اخلاقی و اجتماعی در سواحل دریا ضروری است که جهت اجرایی شدن آن نظارت‌های لازم از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار