۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

ساماندهی و بهسازی آشوراده گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی

استاندار گلستان گفت: در مرحله اول ساماندهی و بهسازی جزیره آشوراده به عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۹۶۹

ساماندهی و بهسازی آشوراده گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی

به گزارش مانا، دکتر علی‌محمد زنگانه در جلسه ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: پس از حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور در گلستان، موضوع آشوراده از چهار محور در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در مرحله اول ساماندهی و بهسازی روستای آشوراده به عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تائید در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده این است که اقامت شبانه در بافت قدیم روستا انجام خواهد شد و در راستای اجرای این طرح تمامی مجوزهای لازم اخذ شده و تمامی اقدامات بر اساس مجوزها و قوانین موجود است.

زنگانه گفت: یک اردوگاه دانش آموزی در آشوراده وجود دارد که بنا داریم در قالب این طرح، موزه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان در اردوگاه با محوریت حفظ محیط زیست ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: قلعه تاریخی جزیره آشوراده نیز مرمت خواهد شد و در قالب این طرح، یک مجموعه مربوط به ماهیان خاویاری برقرار می‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: تمام اقدامات در قالب صورتجلسه‌ای در شورای راهبری جزیره آشوراده و میانکاله مصوب و ابلاغ شده است.

زنگانه گفت: از اقدامات دستگاه قضایی برای حل مشکلات حقوقی پروژه تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در کنار هم اقدامات مؤثری را برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی برای مردم استان گلستان برداریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار