۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

موج دریا در نوار ساحلی بوشهر به ۱.۵ متر افزایش یافت

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان گفت: سرعت ۵۰ کیلومتری وزش باد، ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۱.۵ متر افزایش داده است.
کد خبر: ۹۶۸۳۶

موج دریا در نوار ساحلی بوشهر به ۱.۵ متر افزایش یافت

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر اواخر هفته جاری ادامه دارد.

وی وزش باد شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا  تا ۱.۵ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی زرد است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: دریا در سواحل و فرا ساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از روز پنجشنبه دوم شهریور مواج و متلاطم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار