روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

ورود موج عظیم گردشگران به سواحل گیلان در تعطیلات آخر هفته / ورود ۱۰ میلیون نفر گردشگر به گیلان از ابتدای تابستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل تابستان تا کنون ۱۰ میلیون نفر گردشگر به استان گیلان وارد شده اند، از ورود موج عظیم گردشگران به سواحل همزمان با تعطیلات آخر هفته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۵۲

ورود موج عظیم گردشگران به سواحل گیلان در تعطیلات آخر هفته / ورود ۱۰ میلیون نفر گردشگر به گیلان از ابتدای تابستان

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اعلام تعطیلات در سراسر کشور با توجه به گرمای شدید، گفت: از روز سه شنبه شاهد ورود موج عظیم گردشگران به استان گیلان به ویژه مناطق ساحلی هستیم.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: ورود گردشگران به سواحل گیلان طی چند روز تعطیلات ادامه داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: تمام کمیته‌های ۹ گانه ستاد ساماندهی سفر استان با آمادگی  بهترین خدمات را به گردشگران ارائه کردند.

جهانی در ادامه با اشاره به اینکه بخش عظیمی از گردشگران وارد نقاط ساحلی استان شده اند، بیان داشت: به همین جهت ستاد ساماندهی سواحل استان تدابیر ویژه‌ای جهت سرویس دهی مناسب  به گردشگران در نقاط ساحلی اخذ کرده است.

وی از فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا جهت شنای امن گردشگران در طول نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در سایر نقاط ساحلی استان که به عنوان نقاط خطر آفرین برای شنا معرفی شده اند، ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه در طرح‌های سالم سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران شهرستان‌های ساحلی بهره گیری می‌شود، گفت: توجه به مسائل اخلاقی و اجتماعی در سواحل دریا ضروری است که جهت اجرایی شدن آن نظارت‌های لازم از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه گفته‌های خود، بیان داشت: همزمان با آغاز فصل تابستان از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۴۲ نفر گردشگر از مرز زمینی و هوایی وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های تاریخی و گردشگری در ایام تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است، افزود: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از ۸ میلیون نفر شب اقامت گردشگر در مراکز اقامتی استان حضور داشتند.

جهانی با اشاره به استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های متنوع در نقاط مختلف گیلان باعث شناسایی و رونق فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان با بیان اینکه در استان ۱۵۶  اقامتگاه بوم گردی فعال داریم که همواره مورد استقبال گردشگران است، تصریح کرد: علاوه بر این سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری فعال داریم که ۳۲۸ مورد آن‌ها بین‌راهی هستند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود روند افزایشی ورود گردشگران به استان گیلان تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه باشد.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش ورود گردشگران تابستانی به سواحل گیلان در سال جاری را شرایط مساعد آب و هوایی استان اعلام کرد و بیان داشت: امسال شاهد آب و هوای خنگ و بارندگی‌های فراوان در استان بودیم که همین امر زمینه ورود هر چه بیشتر گردشگران به نقاط ساحلی استان گیلان را افزایش داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار