۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

گرمای خرماپزان در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام سطح نارنجی گرمای شدید یا خرماپزان در مناطق ساحلی خوزستان گفت: احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و اختلال در شبکه توزیع برق، ناشی از شدت گرما در این مناطق وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۶۲۹

گرمای خرماپزان در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، اوج گرما در مناطق ساحلی خوزستان مورد انتظآر است.

وی گفت: در روز‌های پیش رو دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان از ۵۰ درجه بالای صفر عبور خواهد کرد از این رو شهروندان ساکن در مناطق ساحلی باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به خصوص پیشگیری از آتش سوزی بکار گیرند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین از عموم ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست در ساعات ظهر تردد در فضای آزاد را به حداقل برسانند و از کلاه و عینک ضدآفتابی استفاده کنند.

به دنبال پیش‌بینی افزایش غیرمترقبه دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان، مراکز درمانی و بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به گرما زدگی به حال آماده باش درآمدند.

در روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی از قطعی برق در مناطق ساحلی خوزستان به علت بالا گرفتن گرما و افزایش مصرف برق و متعاقب آن اختلال در شبکه توزیع برق دریافت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار